Pokouším se připojit k serveru...
Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.
1. Tento reklamační řád byl vypracován v souladu s platnými právními předpisy České republiky, zejména v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. Účelem tohoto reklamačního řádu vydaného Marie Glaister (Maddog& Marie Moto), identifikační číslo: 70331952, Se sídlem Vysoký Chlumec 3, 262 52 Vysoký Chlumec (dále jen „Prodávající“), je informovat spotřebitele, jakožto kupujícího, o podmínkách a způsobu uplatnění práv kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
2. Reklamace musí být vždy uplatněny v souladu s tímto reklamačním řádem.
3. Záležitosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky.
4. Prodávající seznámí kupujícího s reklamačním řádem jeho zveřejněním na internetové stránce www.mdmmoto.cz.
5. Uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu se tento reklamační řád stává nedílnou součástí smluvní dokumentace mezi Prodávajícím a kupujícím.
6. Reklamační řád se nevztahuje na reklamaci zboží, je-li z okolností uzavření smlouvy zřejmé, že kupující je podnikatelem. Odpovědnost Prodávajícího za vady zboží se v tomto případě řídí obecně závaznými právními předpisy.
7. V případě rozporu reklamačního řádu s všeobecnými obchodními podmínkami mají přednost ustanovení reklamačního řádu.
1. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
· je-li reklamovaná vada na věci, která existovala již v době převzetí, přičemž pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
· jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, přičemž takovou vadu či opotřebení mělo zboží již při převzetí kupujícím a kupující byl s takovou vadou či opotřebením srozuměn,
· vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci, či přirozenou změnou materiálu
· vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
· vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv Prodávajícího.
2. Za vadu zboží nelze považovat vadu, která vznikla nesprávnou montáží nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, ledaže bylo zboží smontováno nebo uvedeno do provozu Prodávajícím nebo osobou na straně Prodávajícího.
3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Prodávající zejména odpovídá, že v době, kdy kupující věc převzal:
· má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
· se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
· věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
· je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
· věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Vyskytne-li se vada u spotřebního zboží, je kupující oprávněn uplatnit u Prodávajícího reklamaci do 24 měsíců od převzetí zboží.
U použitého zboží je kupující oprávněn uplatnit u Prodávajícího reklamaci do 12 měsíců od převzetí zboží.
5. Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je zboží vadné. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu vady či poškození, pokud kupující užívá vadnou věc dál, ačkoli o vadě ví.
6. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy byl kupující po skončení reklamačního řízení povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Dojde-li k výměně zboží, pokračuje záruční doba původně zakoupeného a reklamovaného výrobku. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
7. V případě, že Prodávající poskytne kupujícímu k nákupu další zboží jako dar a kupující tento dar příjme, neodpovídá Prodávající za případné vady daru. V případě, že kupující využije právo na odstoupení od kupní smlouvy, je povinen vrátit Prodávajícímu vše, čeho koupí získal, a to včetně přijatého daru.
8. Poskytl-li Prodávající záruku za jakost, a to prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu, uvedením na obalu zboží nebo v reklamě, řídí se její uplatnění tímto reklamačním řádem, pokud není stanoveno v záručním listě nebo v kupní smlouvě jinak. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží.
9. Zákonná záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží a případně se prodlužuje o dobu, kdy je zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží za nové (v záruční době), začíná plynout rovněž nová záruka.
1. Reklamaci zboží je možné uplatnit prostřednictvím e-mailu na adrese info@mdmmoto.cza následným zasláním reklamovaného zboží spolu s vyplněným reklamačním formulářem na adresu sídla prodávajícího Vysoký Chlumec 3, 262 52 Vysoký Chlumec.
2. Reklamované zboží je nutné zaslat přímo na adresu sídla prodávajícího, nikoliv prostřednictvím výdejních míst (např. Zásilkovna, Balíkovna apod.). Zásilky zaslané na dobírku nebudou převzaty.
Před odesláním zboží doporučujeme prvotní kontaktování prodávajícího prostřednictvím e-mailové adresy info@mdmmoto.cz, pro domluvení postupu reklamace.
3. Při uplatnění reklamace je kupující povinen:
· užít reklamačního protokolu, který je dostupný zde: Formulář pro výměnu, vrácení nebo reklamaci zboží
· povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložením prodejního dokladu, doložením data koupě, doložením záručního listu, či jiným věrohodným způsobem;
· předložit originál záručního listu v případě, že kupující uplatňuje právo vyplývající ze záruky přesahující rozsah práv z odpovědnosti za vady stanovené zákonem;
· v případě uplatnění práva na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy odevzdat zboží v původním stavu včetně veškerého příslušenství. V případě, že byl se zakoupeným zbožím poskytnut kupujícímu dar, je kupující povinen vrátit i poskytnuté dary;
· poskytnout nutnou součinnost pro vyplnění reklamačního protokolu a vyjádřit svým podpisem souhlas s obsahem tohoto protokolu.
4. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Za toto potvrzení je považována i kopie reklamačního protokolu. Součástí potvrzení je i informace, jakým způsobem bude kupující o vyřízení reklamace informován. Uplatnil-li kupující reklamaci na dálku, je Prodávající povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit zákazníkovi bez zbytečného odkladu e-mailem, je-li Prodávajícímu znám. V opačném případě je Prodávající povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit zákazníkovi na adresu uvedenou v reklamačním protokolu.
5. Reklamace se považuje za uplatněnou, jestliže je reklamované zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot, hygienicky nezávadné a vysušené. Převzetí reklamovaného zboží, které nebude splňovat uvedené vlastnosti, je Prodávající oprávněn odmítnout.
1. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
3. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
4. Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
5. Po vyřízení reklamace bude reklamované zboží odesláno zpět kupujícímu na jím uvedenou doručovací adresu. Pokud si kupující zásilku nepřevezme a zboží se prodávajícímu vrátí zpět, je kupující povinen si zboží znovu vyžádat a uhradit náklady spojené s opětovným doručením. Nepřevezme-li si kupující zboží ani do 30 dnů od výzvy prodávajícího, je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem informovat e-mailem a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží. Kupující může prodávajícímu také udělit souhlas s likvidací reklamovaného zboží, čímž se kupující zbavuje povinnosti zboží převzít.
6. Reklamace bude zamítnuta, pokud uplatní kupující reklamací vadu, která byla vytýkána již v minulosti a byla na ni poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
1. V případě, že zboží má vadu, kterou je možné odstranit a kupující uplatnil reklamaci ve stanovené lhůtě, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. V případě, že bylo zboží dodáno v menším množství, než které bylo ujednáno nebo bylo dodáno nekompletní zboží, má kupující právo na doplnění toho, co chybí. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu zboží, nebo, týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Pokud není oprava vady ani výměna zboží možná, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo od smlouvy odstoupit. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době.
2. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy tehdy, pokud by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal. V ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.
3. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, doplnění toho, co chybí, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy.
4. Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.
5. Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Větší počet vad má zboží tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně alespoň 3 vady.
6. Shledá-li kupující při převzetí zboží, že zboží neodpovídá ujednáním kupní smlouvy, je povinen Prodávajícího na tuto skutečnost bezodkladně upozornit. Prodávající je poté povinen zboží bez zbytečného odkladu uvést do stavu odpovídajícího kupní smlouvě. Není-li uvedení zboží do stavu odpovídajícího kupní smlouvě možné, je kupující oprávněn požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit.
1. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
2. V případě, že kupující není spokojený se způsobem, kterým Prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, a nedošlo k urovnání sporu dohodou přímo mezi kupujícím a Prodávajícím, má kupující právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.
3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, Nové Město, 12000 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
4. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu.
6. Tento reklamační řád je platný a účinný od 2. 4. 2025.